سرمایه‌گذاری برای دارورسانی از طریق پچ‌های پوستی

آنودین نانوتک سرمایه‌ای بالغ بر ۴.۲ میلیون دلار برای طرح خود در زمینه توسعه پچ‌های پوستی دارویی دارورسانی جمع‌آوری کرده‌است.
سرمایه‌گذاری برای دارورسانی از طریق پچ‌های پوستی

شرکت برنز و لوینسون (Burns & Levinson)، سرمایه‌ای بالغ بر ۴.۲ میلیون دلار را توسط شرکت‌های Velocity Partners، Relativity Healthcare Fund و Big Pi Ventures برای آنودین نانوتک (Anodyne Nanotech) که یک شرکت بیوتکنولوژی مستقر در بوستون در حال توسعه اشکال متمایز و تراپوستی داروهای با ارزش بالا می‌باشد، جمع‌آوری کرده‌است.

این سرمایه‌گذاری به توسعه پلتفرم هرو پچ (Hero Patch) این شرکت که برای رساندن دوزهای کلینیکی معنی‌دار از ماکرومولکول‌ها و مولکول‌های کوچک استفاده می‌کند، کمک خواهد کرد. این دور از سرمایه‌گذاری در ۸ آوریل توسط جوزف ولمن و امانوئل جانسون که مشترکا ریاست Business Law Group را بر عهده دارند، پایان یافت.

این کلاس جدید از میکرونیدل‌ها در دانشگاه تافتس اختراع شد و اکنون فناوری اصلی پلتفرم هرو پچ در آنودین است که توسط حجت رضایی‌نژاد، کنستانتینوس تزورتزاکیس و جیک لومباردو تأسیس شده‌است. با گنجاندن ماده دارویی بالک بدون حلال به صورت مستقیم در تخلخل‌های میکروسکوپی، آنودین می‌تواند مقادیر بی‌سابقه‌ای از دارو را بر روی هر میکرونیدل بارگذاری کند. هنگامی که میکرونیدل به پوست نفوذ می‌کند، دارو در سیال میان بافتی بیمار حل شده و به طور سیستماتیک جذب می‌شود. حجت رضایی‌نژاد مدیر ارشد فناوری آنودین گفت: «مجموعه فناوری‌های ما بسیاری از چالش‌هایی را که مانع از انتقال پوستی مولکول‌های بزرگ در دوزهای مربوط به کلینیک در طول ده‌ها سال است، برطرف می‌کند. در حال حاضر تمرکز اصلی آنودین نانوتک بر روی بیولوژیک است، و ما تحویل آنتی‌بادی‌های مونوکلونال و پپتیدها را در داخل بدن نشان داده‌ایم. من معتقدم که فناوری ما در بسیاری از سطوح تغییردهندهٔ بازی و بی‌سابقه است و ما به طور مداوم برای گسترش و توسعه توانایی‌های خود تلاش می‌کنیم.»

جوزف ولمن گفت: «ما افتخار می‌کنیم که با آنودین کار کنیم و به عنوان یکی از دانش‌آموختگان تافتس کار کردن با شرکت‌هایی که با چنین تیمی متشکل از دانشجویان سابق تافتس راه‌اندازی شده‌اند، بسیار ارزشمند است. ما مشتاقانه منتظر کار با جیک و کنستانتینوس و گروه سرمایه‌گذار تحسین‌برانگیز آن‌ها در زمینه توسعه یک تجارت قوی پیرامون علم پیشرفته آنها هستیم.»

جیک لومباردو، مدیرعامل آنودین گفت: «شروع کار با جوزف در کلاس درس و ادامه کار با تیم باتجربه‌اش در برنز و لوینسون یک تجربه بسیار ارزشمند بوده است. آن‌ها نقش مهمی در دورهای موفق تأمین بودجه ما داشته‌اند که در نهایت برنامه‌های توسعه ما را به جلو پیش برده‌اند.»

تکنیک آنودین نه تنها امکان بارگذاری بی‌سابقه دارو، بلکه استفاده از شکل جامد دارو که می‌تواند منجر به بهبود پایداری شود را فراهم می‌کند. این فناوری نیاز به توزیع زنجیره سرد را (که یک چالش حیاتی مهم برای کشورهای در حال توسعه است) با مزایای صرفه‌جویی در هزینه برای صنعت زیست‌داروی جهانی برطرف می‌کند. آنودین همکاری‌های خود با شرکت‌های داروسازی را برای آزمایش بیولوژیک خاص در پلتفرم هرو پچ آغاز کرده است. این شرکت قصد دارد تا آزمایش‌های بالینی را برای مشخص کردن زیست‌هم‌ارزی (bioequivalence)، ایمنی و قابلیت پذیرش محصولات هرو پچ انجام دهد.